14 september, 2008

Weekendbag från Floto

Alltför ofta har funktion gått före form i mitt liv. Hädanefter ska det bli ändring. Form först, därefter funktion. Floto är ett företag som skulle kunna hjälpa mig med det. De gör en väska i läkarmodell som heter Floto Positano. Klassisk, enkel och välgjord. Någon föreslog att när det gäller läder har man valet mellan att vårda lädret eller att låta det åldras snyggt. Det tror jag inte. Bäst måste vara att vårda det och låta det åldras.

Eller är det en opraktisk modell? Vore det bättre med en konventionell weekendväska likt den här:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vad fin läkarväskan var, vart köper man den och hur mycket?
/milostyle.se

Bifurkation sa...

Den finns på Amazon.com. Sök på Floto Positano. Oftast USD 300, men jag har sett den lite billigare!

Bifurkation sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Floto köps bäst från deras egen hemsida flotoimports.com. Jag har själv en Floto Tack-duffel och den är kanon. Ett mycket prisvärt märke om man ser till kvaliteten. De är dessutom väldigt lätta att ha att göra med.