19 oktober, 2008

Stövlar

Några av de här står på min önskelista just nu.

Loake Slider. Spetsigheten gör de trendkänsliga, men kombinationen av broguemönster och cowboybootform gör dem läckra.

Loake Orwell. Sofistikerade och trendiga. I alla fall om man inte visar resåren.

Sanders George. Enkla, strama och läckra.

Alfred Sargent Kirkham. Om man ska ha en chelseaboot, kanske RM Williams är att föredra, men de här är snygga. Den mörkbruna färgen är så mörk att de fungerar i de lägen svarta skor behövs, åtminstone om de är välputsade.

Loake Kempton. Snygga och sofistikerade. För svensk väderlek är det inte så dumt med gummisula.

Tricker's Henry. Ja, jag är svag för broguemönstret.

Loake Banks. I slitet läder, sk distressed leather. Det är snyggt, men äger jag ett par stövlar skulle jag ha svårt att inte vilja putsa upp dem till högglans.

Alla bilder från Pediwear. Vilka föredrar du?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , .

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar Slider och Kempton, är också svag för broguemönster!

Köpte precis ett par snarlika skor. Svarta, halvhöga brogues av märket Playboy.. (tacky namn jag vet, men riktigt schyssta skor!)

Trevlig blogg btw!